CHINAPLAS 2025 porta il proprio appeal internazionale ad un nuovo livello

CHINAPLAS 2025 porta il proprio appeal internazionale ad un nuovo livello

ChinaplasIl ritorno di CHINAPLAS a Shenzen permette di far leva su momento favorevole, vantaggi geografici e abbondanza di risorse umane, ancorando efficacemente i mercati sia locali che esteri.

Con la graduale ripresa dell’economia globale, la Cina continua ad essere un motore cruciale della crescita economica mondiale. Nel nuovo quadro della doppia circolazione nei mercati nazionali e internazionali, CHINAPLAS 2025 si terrà dal 15 al 18 aprile 2025 a Shenzhen, una delle principali città della Greater Bay Area di Guangdong-Hong Kong-Macao che funge da intersezione chiave della doppia circolazione.
Il ritorno di CHINAPLAS a Shenzen permette di far leva su momento favorevole, vantaggi geografici e abbondanza di risorse umane, ancorando efficacemente i mercati sia locali che esteri.

Cosa rende CHINAPLAS così interessante per i buyer globali?
L’ultima edizione di CHINAPLAS ha ospitato 321.879 visitatori provenienti da 171 Paesi e regioni, inclusi 73.204 visitatori esteri, che rappresentavano il 22.74% del totale, rivelando il suo appeal globale. Come rende questo mega evento un magnete per i buyer globali?

Ada Leung, Direttore Generale di Adsale Exhibition Services Ltd., ha svelato il segreto: “In primo luogo, CHINAPLAS è profondamente radicata nell’industria della plastica e della gomma da oltre 40 anni, stabilendo una forte influenza del marchio a livello sia nazionale che internazionale. L’espansione della fiera genera un significativo traffico e amplifica il suo effetto piattaforma. In secondo luogo, la fiera è fortemente orientata alla tecnologia e mira a promuovere lo sviluppo dell’industria con l’innovazione. I nostri espositori di alta qualità sono al passo con le tendenze del settore, presentando tecnologie all’avanguardia nel campo delle materie plastiche e della gomma, che agiscono come una grande calamita per gli acquirenti di tutto il mondo. Inoltre, CHINAPLAS ha continuamente ampliato la sua portata internazionale. Abbiamo stabilito una cooperazione a lungo termine con le associazioni di categoria locali e straniere, costruendo un’ampia rete di risorse per gli acquirenti ed esplorando in modo approfondito le esigenze degli utenti. In termini di promozione degli acquirenti, non lasciamo nulla di intentato, lanciando costantemente nuove strategie e iniziative per attirare maggiormente l’attenzione globale”.

Chinaplas

CHINAPLAS 2025 unirà le forze con oltre 4.000 espositori internazionali, svelando le “Nuove Forze Produttive” dell’industria della plastica e della gomma. Ad oggi, oltre 1.300 degli espositori registrati sono noti come imprese PRSI – Professionalizzazione, Raffinazione, Specializzazione e Innovazione, e rappresentano un terzo di tutti gli espositori. Questo non solo metterà in mostra le solide capacità della Cina nel campo della tecnologia delle materie plastiche e della gomma, ma aumenterà anche l’attrattiva della fiera per gli acquirenti globali.

Un passo avanti verso l’internazionalizzazione
L’attrattiva per gli acquirenti globali non è solo trainata dalle tecnologie all’avanguardia, ma anche da forti connessioni tra fiere e buyer, oltre che da efficaci strategie di collaborazione globale. Promuovendo ampie collaborazioni globali e multicanale, CHINAPLAS integra le risorse e i canali della piattaforma per attirare ancor più acquirenti professionali su scala globale.

L’estensione dei buyer ha raggiunto Thailandia, Vietnam, Malesia, Kazakistan, Polonia, Pakistan, Stati Uniti, Argentina, Messico, Colombia e Taiwan, attraverso eventi di networking industriale. CHINAPLAS ha forgiato partnership con associazioni industriali locali per invitare delegazioni e imprese chiave, facilitando le opportunità di sourcing e gli scambi tecnologici in fiera. Ad oggi, circa 40 associazioni industriali di 14 Paesi e regioni hanno espresso il loro interesse a organizzare delegazioni a CHINAPLAS 2025.

Puntando a mercati in forte crescita e ad alto potenziale, come Sud-Est asiatico, Turchia e Messico, la fiera ha fatto un grande sforzo con un’intensa promozione online e offline. Inoltre, grazie al partner strategico O2O, CPS+ eMarketplace, il team di CHINAPLAS rimane costantemente in sintonia con le esigenze degli acquirenti di tutto il mondo, impegnandosi tutto l’anno per attirare le risorse degli acquirenti e convertendo l’interesse online in visitatori fisici in fiera.

Pre-registratevi ora per esplorare le “Nuove Forze Produttive” a CHINAPLAS 2025

CHINAPLAS 2025 si terrà presso lo Shenzhen World Exhibition & Convention Center (Bao’an), Cina, dal 15 al 18 aprile 2025, aprendo un nuovo capitolo con un’area espositiva prevista di 380.000 m² e attirando più di 4.000 espositori internazionali.

È iniziata la preregistrazione online per CHINAPLAS 2025. Per maggiori informazioni o richieste di informazioni sulla fiera, visitare www.ChinaplasOnline.com o scrivete a Chinaplas.pr@adsale.com.hk.


Taking the powerful international buyer appeal of CHINAPLAS 2025 to the next level

The return of CHINAPLAS to Shenzhen allows for the strategic leverage of favourable timing, geographical advantages, and abundant human resources, effectively anchoring both local and overseas markets

As the global economy gradually recovers, China continues to be a crucial engine driving worldwide economic growth. In the new framework of dual circulation in the domestic and international markets, CHINAPLAS 2025 will be held at Shenzhen, a major city of Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area which serves as a key intersection of dual circulation, from April 15-18, 2025.

The return of CHINAPLAS to Shenzhen allows for the strategic leverage of favourable timing, geographical advantages, and abundant human resources, effectively anchoring both local and overseas markets.

What makes CHINAPLAS so appealing to global buyers?

The last edition of CHINAPLAS attracted 321,879 attendees from 171 countries and regions, including a record-breaking 73,204 overseas visitors, comprising 22.74% of the total number of visitors, showcasing its remarkable global appeal. What makes this mega event such a magnet for global buyers?

Ms. Ada Leung, General Manager of Adsale Exhibition Services Ltd. unveiled the secret: “Firstly, CHINAPLAS has been deeply rooted in the plastics and rubber industries for over 40 years, establishing a strong brand influence both domestically and internationally. As the show’s scale expands, it generates significant traffic and amplifies its platform effect. Secondly, the exhibition is highly technology-driven, aiming to foster industry development with innovation. Our high-quality exhibitors stay ahead of industry trends, showcasing cutting-edge plastics and rubber technologies, which act like a huge magnet for buyers from around the world. Furthermore, CHINAPLAS has continuously expanded its international reach. We have established long-term cooperation with local and overseas trade associations, building an extensive network of buyer resources and greatly exploring user needs. In terms of buyer promotion, we leave no stone unturned, constantly launching new strategies and initiatives to draw more global attention.”

CHINAPLAS 2025 will join hands with over 4,000 international exhibitors, unveiling the “New Productive Forces” of the plastics and rubber industries. As of now, over 1,300 of registered exhibitors are recognized as “Professionalization, Refinement, Specialization and Innovation (PRSI)” enterprises, account for one-third of all exhibitors. This will not only showcase China’s robust capabilities in plastics and rubber technology but also enhance the exhibition’s appeal to global buyers.

Stepping further towards internationalization

The global buyer appeal is not only driven by cutting-edge technology, but also by strong connections between exhibitions and buyers, along with effective global collaboration strategies. By fostering expansive global and multi-channel collaborations, CHINAPLAS has been integrating platform resources and channels to further attract professional buyers on a global scale.

Its buyer outreach extended to Thailand, Vietnam, Malaysia, Kazakhstan, Poland, Pakistan, the United States, Argentina, Mexico, Colombia, and Taiwan region, actively engaging in industrial networking events. CHINAPLAS has forged partnerships with local industry associations to recruit delegations and invite key enterprises, facilitating sourcing opportunities and technological exchanges at the exhibition. As of now, around 40 industry associations from 14 countries and regions have expressed their interest in organizing delegations to CHINAPLAS 2025. Targeting high-growth and high-potential markets like Southeast Asia, Türkiye, and Mexico, the exhibition made a full-force effort with intensive online and offline promotion. Moreover, through the exhibition’s O2O strategic partner, CPS+ eMarketplace, CHINAPLAS team continuously stays in tune with buyer needs worldwide, engaging year-round to attract buyer resources and converting online interest into physical visitors of the exhibition.

Pre-register now to explore “New Productive Forces” at CHINAPLAS 2025
CHINAPLAS 2025 will stage at Shenzhen World Exhibition & Convention Center (Bao’an), PR China on April 15-18, 2025, opening a new chapter with an expected exhibition area of 380,000 sqm and attracting more than 4,000 international exhibitors.

The online pre-registration for CHINAPLAS 2025 has started. Click HERE to pre-register now for an admission ticket at RMB 50 or USD 7.5. Pre-registered visitors shall receive their Visitor eBadges (for local visitors) or eConfirmation Letters (for overseas visitors) upon completion of pre-registration.

For more information or enquiries about the show, please visit www.ChinaplasOnline.com or contact Chinaplas.pr@adsale.com.hk.