Qual è la chiave dell’innovazione sostenibile? Sappi

Qual è la chiave dell’innovazione sostenibile? Sappi

La serie di interviste digitali “Blue Couch” di Sappi si concentra sulle soluzioni sostenibili

 Per anni, Sappi Europe ha guidato lo sviluppo di soluzioni di imballaggio sostenibili e si è posizionata come motore dell’innovazione nel settore. Qual è la ricetta del successo del produttore di carta attivo a livello mondiale? E quali nuovi e ulteriori sviluppi possiamo aspettarci? Tutto questo e molto altro ancora lo scoprirete nella nuova puntata di Blue Couch di mercoledì 2 dicembre alle ore 10.00 (CET) su www.sappi-bluecouch.com

  • Oggetto: Distribuzione e innovazione – come si presenta il successo?
  • Gli ospiti sul divano blu: Thomas Kratochwill, Vice President, e Bernardo Semadeni, Director of Innovation
  • Mercoledì 2 dicembre alle 10.00 (CET)
Il nuovo episodio di “Blue Couch” con Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, Sappi Europe e Bernardo Semadeni, Director of Innovation, Sappi Europe si concentrerà sul tema dell’innovazione e sul suo significato per le vendite The focus of the latest episode of Blue Couch with Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, Sappi Europe and Bernardo Semadeni, Director of Innovation, Sappi Europe is innovation and its importance for sales

Il mercato, i consumatori e i politici chiedono sempre più spesso imballaggi ecologici, sostenibili e sicuri. Un ripensamento nell’industria dell’imballaggio è iniziato molto prima del movimento Venerdì per il futuro e molte innovazioni sono ora mature per il mercato. In particolare, le carte per imballaggio e le carte speciali Sappi, con la prossima generazione di carte barriera, sono viste come un’importante soluzione sulla via del futuro. Oltre a soddisfare tutti i requisiti dell’industria, devono essere anche completamente riciclabili. Quando e in quali fasi di sviluppo l’imballaggio sarà realizzato inoltre con materiali rinnovabili al 100%?

Questo è ciò di cui parleranno sul divano blu di Sappi: Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, e Bernardo Semadeni, Director of Innovation. I due tratteranno un’entusiasmante gamma di argomenti, dall’impegno per prodotti e processi sostenibili all’orientamento strategico e tecnologico dell’azienda. La nuova puntata, che andrà in onda il 2 dicembre alle 10.00 (CET), si focalizzerà sull’intreccio tra distribuzione e innovazione come chiave del successo.

La fedeltà dei clienti nella crisi da coronavirus

Con Blue Couch, Sappi Europe sta inaugurando una nuova strada nella comunicazione. La serie di interviste presenta personalità e storie di tutta l’azienda e fornisce spunti interessanti e retroscena dell’industria della carta. In futuro, anche gli ospiti esterni di diversi settori industriali prenderanno la parola in questo contesto. “Blue Couch vuole informare, intrattenere e stimolare, questo è il punto di forza del format. In tempi di distanziamento sociale, saremo comunque visibili ai media ed ai clienti”, afferma Cora Helberg, Head of Marketing Packaging and Speciality Paper, Sappi Europe.

Il nuovo format video è disponibile sul sito web www.sappi-bluecouch.com.

 

Sappi è leader mondiale nella fornitura di prodotti e soluzioni sostenibili in fibra di legno nei settori della pasta chimica, delle carte da stampa (carte patinate fini), delle carte da imballaggio e speciali, delle carte di supporto e protezione, dei biomateriali e delle bioenergie. L’azienda punta sulle risorse rinnovabili e sull’ approccio sostenibile. Le sedi di Sappi in Europa possiedono le certificazioni relative alla catena produttiva nell’ambito degli standard previsti da Forest Stewardship Council™ (FSC™ C015022) e/o dallo schema di certificazione Programme for the Endorsement of Forest Certification™ (PEFC/07-32-76). Le nostre carte vengono prodotte all’interno di stabilimenti certificati ISO 9001, ISO 14001, ISO 50001 e OHSAS 18001. Cinque dei nostri dieci stabilimenti in Europa sono registrati presso EMAS.

Sappi Europe SA fa parte di Sappi Limited (JSE), con sede a Johannesburg in Sudafrica, con 12.500 dipendenti e 18 stabilimenti produttivi in nove Paesi di tre continenti diversi. L’azienda conta inoltre 37 uffici commerciali e clienti in oltre 150 paesi in tutto il mondo. Per saperne di più su Sappi: www.sappi.com.

 

 

What is the key to sustainable innovation?


The Blue Couch digital interview series from Sappi puts the spotlight on sustainable solutions

Sappi Europe has been promoting the development of sustainable packaging solutions for a number of years and has positioned itself as a driver of innovation in the industry. What is the secret of the global paper manufacturer’s success and what new and improved developments can we look forward to? You can find out all of this and more in the latest episode of Blue Couch at 10 a.m. (CET) on Wednesday, 2 December at www.sappi-bluecouch.com

  • Subject: Sales and innovation – what represents success?
  • Guests on the Blue Couch: Vice President Thomas Kratochwill and Director of Innovation Bernardo Semadeni
  • Wednesday, 2 December at 10 a.m. (CET)

The call for environmentally friendly, sustainable and safe packaging is becoming ever louder from markets, consumers and policymakers. The packaging industry began rethinking matters long before the Fridays for Future movement and numerous innovations have now reached market maturity. Packaging and speciality papers from Sappi, from the latest generation of barrier papers, are an important solution on our journey towards the future. They not only meet all industry requirements, but are also fully recyclable.

When, and at what stages of development, the packaging will also be made from 100% renewable materials, will be discussed on Sappi’s Blue Couch. Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, and Director of Innovation Bernardo Semadeni will discuss an exciting range of subjects, from commitment to sustainable products and processes, to the strategic and technological direction of the company. The focus of the latest episode, which will be broadcast at 10 a.m. (CET) on 2 December, is on the fusion of sales and innovation as the key to success.

Customer retention in the coronavirus crisis

With Blue Couch, Sappi Europe is taking a new approach to communication. The interview series introduces personalities and stories from the entire company and offers an exciting glimpse behind the scenes of the paper industry. In the future, external guests from various other industries will also have their say in this setting. ‘Blue Couch wants to inform, entertain and set trends, that’s where the format is strong. In times of social distancing, we will be visible to media representatives and customers in the outside world as a brand,’ says Cora Helberg, Head of Marketing Packaging and Speciality Paper, Sappi Europe.

The new video format is running on the website www.sappi-bluecouch.com.

 

Sappi is a leading global provider of sustainable woodfibre products and solutions, in the fields of dissolving wood pulp, printing papers, packaging and speciality papers, casting and release papers, biomaterials and bio-energy. As a company that relies on renewable natural resources, sustainability is at our core. Sappi European mills hold chain of custody certifications under the Forest Stewardship Council™ (FSC™ C015022) and/or the Programme for the Endorsement of Forest Certification™ (PEFC/07-32-76) systems. Our papers are produced in mills accredited with ISO 9001, ISO 14001, ISO 50 001 and OHSAS 18001 certification. We have EMAS registration at 5 of our 10 mills in Europe.

Sappi Europe SA is a division of Sappi Limited (JSE), headquartered in Johannesburg, South Africa, with 12,500 employees and 18 production facilities on three continents in nine countries, 37 sales offices globally, and customers in over 150 countries around the world. Learn more about Sappi at www.sappi.com

 

 

 

DIDA

Il nuovo episodio di “Blue Couch” con Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, Sappi Europe e Bernardo Semadeni, Director of Innovation, Sappi Europe si concentrerà sul tema dell’innovazione e sul suo significato per le vendite

 

The focus of the latest episode of Blue Couch with Thomas Kratochwill, Vice President Sales & Marketing Packaging and Speciality Papers, Sappi Europe and Bernardo Semadeni, Director of Innovation, Sappi Europe is innovation and its importance for sales